Amióta cégem van, folyamatosan keresem azokat a megoldásokat, ahogy ügyfeleket tudok szerezni. Nagyon sok megoldást kipróbáltam és volt köztük, ami egyáltalán nem működött és volt köztük, ami egészen jó eredményeket hozott.

 

Aztán rátaláltam egy megoldásra,
ami mindent vitt.

 

Olyan eredményeket sikerült elérnem ezzel az egyetlen megoldással, ami példa nélküli. Immáron több, mint 3 éve fejlesztem ezt a módszert és jelenleg az eredményeink 60-70%-át ez a módszer hozza.

 

Nemrég viszont rájöttem valamire,
ami Téged is érint.

 

Ez a módszer könnyedén másolható szinte bármilyen iparágra. Mindegy, hogy fodrász vagy, könyvelő, tanácsadó, bolti kiskereskedő, vagy éppen az építőiparban dolgozol, lehetsz akár fuvaros, autószerelő, vagy ügyvéd, a módszer ugyanúgy működik a Te piacodon is, ha….

 

Ha jól csinálod!

 

Mióta erre rájöttem, kerestem jó példát, viszont nagyítóval kellett körülnéznem és így is alig találtam.

 

Miről van szó?

 

Amikor rátaláltam erre a módszerre, azon gondolkoztam, hol járnak a legjobb ügyféljelöltjeim és mindig ugyanoda jutottam: a konkurenseimnél. Tehát a legjobb megoldás az lenne, ha tudnék reklámozni a konkurensem üzletében úgy, hogy ő ennek még örüljön is.

 

Amikor ezt felírtam, őrültségnek tűnt, viszont ha belegondolsz, nem is lehetetlen, csak meg kell magyarázni, hogy ez miért lesz neki jó. Mondok néhány választ:

 

1: Azért lesz jó, ha engem reklámoz, mert többet keres azon, ha engem ajánl, mintha ő adna el valamit az ügyfélnek.

 

2: Reklámozhatna téged annak az ügyfelének, akit nem tud kiszolgálni (pl nincs olyan áruja raktáron, vagy éppen szabadságon van, esetleg túl van terhelve.) és ezért cserébe Te is reklámozod őt, vagy jutalékot fizetsz az ügyfelek után.

 

3: Talán olyan üzletágban dolgozik, ahol az ügyfélnek csak egyszer lehet eladni (pl autókereskedés) és miután eladott az ügyfelének, utána ajánl engem, aki nemcsak autókat árulok, de van gumis műhelyem és autószerelő műhelyem is. Ezért ő jutalékot kap tőlem.

 

A sort még hosszasan lehetne folytatni és ez nem is annyira nagy csoda, de van ennél egy sokkal eredményesebb módszer is.

FIGYELJ!

 

Az évek során rájöttem, hogy az igazán nagy biznisz nem az ügyfélszerzésben, hanem az érdeklődőszerzésben van. Azaz ne olyan embereket keress, akik vásárolni akarnak, hanem olyan embereket keress, akik majd egyszer, valamikor vásárolni akarnak. Ők az érdeklődők.

 

Ha képes vagy érdeklődőket szerezni, akkor észre fogod venni, hogy ha a fejed tetejére állsz, akkor sem fognak többen vásárolni nálad, mint az érdeklődődők 25%-a (ez nálunk az ipari átlag). Viszont a maradék 75% is vásárol, csak nem nálad. Azaz, ha összefogok a konkurensemmel és közösen kezdünk el érdeklődőket szerezni, akkor 4 az 1-hez az esélye, hogy nálam fog vásárolni, de 4 a 2-höz az esélye, hogy nálam, vagy a konkurensemnél, illetve innentől “stratégiai partneremnél”.

 

Viszont itt történt még valami. Az esélyeim nem csökkentek, viszont a piaci elérésem megduplázódott!

 

ÉS ITT VAN AZ ÓRIÁSI BIZNISZ!

 

Mert ha ezt nem ketten csináljátok, hanem mondjuk öten, akkor már olyan piaci dominanciát állítotok fel, amivel egyetlen konkurensetek sem rendelkezik, és egy bizonyos szint felett a piaci dominanciátok nem összeadódik, hanem… és itt a lényeg, kapaszkodj!

 

Hatványozottan nő!

 

Azért nő hatványozottan, mert az érdeklődők keresgélnek és sosem állnak meg egy ajánlatnál. Azaz ha öten vagytok, bármelyik partneredet találja meg, hozzád is eljutott, viszont ha az öt partnerből kettőt is megtalált, dupla akkora az esélye, hogy valamelyikőtöknél fog vásárolni. Persze ez csak akkor igaz, ha képesek vagytok együttműködni.

 

Itt érkezünk el a legérzékenyebb ponthoz,
a kivitelezéshez.

 

Biztos vagyok benne, hogy a fenti módszer számodra nem ismeretlen, de akkor hogy lehet, hogy mégsem látunk rá rengeteg jól működő példát? Azért, mert nehéz jól csinálni. Nagyon fejlett cégvezetői gondolkodásmódot igényel, hogy megértsd, csak akkor fogsz jól járni, ha az ügyfeleidet, érdeklődőidet megosztod a többiekkel. Erre nagyon kevesen képesek. Ezen túl fejlett cégvezetői rendszer is szükséges. A módszer működik akkor is, ha közvetlenül értékesítesz és nincs érdeklődőket gyűjtő rendszered, de az igazán átütő eredményt az hozza, ha ezt a kettőt kombinálod.

 

Viszont a módszernek van egy része, ami személy szerint engem nagyon szórakoztat. Ez pedig a rövidlátó konkurensek reagálása, akik azon túl, hogy szórakoztató amit csinálnak, ráadásul ingyen reklámoznak is Téged, ezzel is hozzájárulva a sikereidhez (Mit csinálnak? Hamarosan bemutatom.).

 

A nagy kérdés:
Hogyan kell ilyet csinálni?

 

Azon túl, hogy erre hamarosan válaszolni fogok, szeretnék ennél sokkal többet is segíteni. Mit szólnál hozzá, ha nemcsak részletesen megmutatnám, hogyan kell egy ilyen stratégiai együttműködést felépíteni a Te piacodon, de bemutatnálak olyan fejlett gondolkodásmódú cégvezetőknek, akik ugyanabban az iparágban dolgoznak, amiben Te és nyitottak ilyen stratégiai együttműködésre?

 

Tehát megtanulod, hogyan kell ezt jól csinálni és partnereket is hozok neked! Jól hangzik?

 

Hamarosan hozom a részleteket, addig is van egy fontos teendőd. Vedd elő a naptárad és írd be:

2012. április 18.

“Stratégiai partnerséget alakítok ki a konkurenseimmel!”

 

Erre a napra semmi mást ne tervezz! Részletek hamarosan.

 

üdv: Surányi Ferenc

 

Megjegyzés: A Te iparágadban látsz hasonló kezdeményezést? Hogy működik? Részt veszel ilyenben? Ha nem, szívesen részt vennél? Esetleg úgy véled, hogy ez nálad nem működik? Örülnék, ha megírnád a gondolataidat.