A dolgok az elmúlt 2 évben nagyon megváltoztak!

 

Indult azzal, hogy jön a válság… Amire egyik pillanatról a másikra mindenki behúzta a kéziféket és az üzletek szinte teljesen kiürültek. Aztán azt mondták, hogy a válság mégsem fog minket elérni, amiről addig-addig vitáztak a szakemberek, mire elért minket is a válság, de ez idő alatt szinte minden felborult.

 

Nem csak az a vevők tűntek el a boltokból, de a cégek közötti kapcsolat is nagy mértékben megromlott. Sok esetben hallottam vissza, hogy a cégek egyszerűen nem mertek utalásos számlát kiállítani, mert nem tudták, hogy egyáltalán a partner jövő héten még létezni fog, vagy úgy fog járni, mint az egyik autókereskedés, ahol egyik nap még autókat szervizeltek, másnapra még az ajtókeretet is kiszerelték a cégvezető pedig eltűnt…

 

Talán ez volt a mélypont, amikor nem csak a pénzhiány, a vásárlói kedv hiánya, de a nagy fokú bizalomvesztés is fékezte a vállalkozásokat, melyeknek nagy része teljesen kilátástalan helyzetbe került.

Jelenleg szépen lassan kezdünk felébredni a csipkerózsika álomból és kezd újra elindulni valami. Új autószalonok nyílnak Budapesten, látunk építőipari céget, amelyik fejlődik és látunk induló mikrovállalkozásokat, amik robbanásszerűen lépnek piacra. A dolgok megváltoztak és jelenleg is változnak…

 

Mi változott?

 

Számos dolog változott, de most csak egyet emeljünk ki és ez legyen a vásárlási szokás. A vásárlási szokások radikálisan megváltoztak és itt a hangsúly a “radikális”-on és a “megváltoztak”-on van.

 

Ez az egyik legnagyobb különbség mondjuk a 2 évvel ezelőtti állapothoz képest. Ma már gyakorlatilag lehetetlen egy unalmas ajánlattal komoly értékesítéseket produkálni. Ma vagy ZSENIÁLIS az ajánlatod, vagy garantáltan kínlódni fogsz.

 

Itt egy újabb változás! Mit lehetett hallani 2 évvel ezelőtt? “Ne told le a gatyádat, mert ha árharca kerülsz, véged van!” És itt valószínűleg kórusban mondaná most mindenki azt, hogy “Ha nem tolom le a gatyámat, egy fillér forgalmam sem lesz!“, viszont ez meg automatikusan hozza magával a drasztikus profitvesztést és könnyen jutunk el arra a szintre, hogy gyakorlatilag mindegy, hogy van forgalmunk 0 haszonnal, vagy nincs forgalmunk nagy haszonnal, mert a végeredmény úgyis az, hogy a kassza a nap végére üres.

 

Hol a megoldás?
 

A megoldás ott van, hogy adj úgy egy valóban ZSENIÁLIS ajánlatot, hogy a gatyádat nem tolod le. Ez így első hallásra paradoxon, sőt igazából másodikra is, de van megoldás! Van megoldás arra, hogy úgy adj ZSENIÁLIS ajánlatot, hogy közben a profitodról sem kell lemondani.

 

És itt álljunk meg egy pillanatra!

 

A következő sorok, amiket írni fogok, radikálisan más gondolkodást igényelnek, mint amivel sikerre vitted a vállalkozásod 2 évvel ezelőtt! Az, ami akkor működött, ma egy fillért nem ér. Megváltoztak a dolgok, megváltozott az egész világ és ha mi vállalkozók nem változunk, akkor elbukunk. A következő sorokban egy teljesen új gondolkodásmódot igénylő módszert fogok bemutatni, amire a legtöbben azt mondják, hogy “Á! Én nem ezért lettem vállalkozó, ez nekem nem megy!”, ők elintézik a saját sorsukat és lesznek, akik elfogadják a változást (ők lesznek kevesebben) és ők szintén elintézik a sorsukat…

 

Szóval figyelem! Mélyvíz!

 

Mitől zseniális egy ajánlat? Attól zseniális, hogy a vevőd amikor meghallja, remegni kezd a keze, izzad a tenyere, szapora lesz a szívverése és azt mondja, hogy “Jézusom! Ez nekem kell most azonnal!”

 

Ma csak így tudsz normális forgalmat csinálni! Ha a vevőd nem kap a szívéhez az ajánlatod láttán, hanem csak ásít, hidd el, hogy nem állsz fényes jövő előtt!

 

Tehát a cél, hogy az ügyfelünk a szívéhez kapjon. Az ajánlat csak akkor fogja megdobogtatni a szívét, ha olyat kínálsz neki, amire egyébként szüksége van és olyan feltételekkel, amik súrolják az ésszerűség határát, mindezt persze úgy, hogy Te közben nem tolod le a gatyádat.

 

Na és akkor jöjjön az új gondolat!

 

Mi van akkor, ha a terméked árát nem viszed le, tehát az eredeti árán árulod, viszont olyan extra dolgokat pakolsz mellé, amiknek az értéke akár bőségesen meghaladja az eredeti termék árát?

 

Mondok egy példát. Ma az utazási irodák nagy bajban vannak és nagy divat a gatyaletolás. Napokban néztem, hogy Kanári-szigetekre már 100.000 Ft-ért is el lehet jutni repülővel 8 napra normális szállodában fél panzióval. Kérdem én, hol van itt a pénz? Ha megnézzük az utazási irodákat, jól látható, hogy már sehol.

 

Mi lenne, ha mondjuk ezt az utat árulnánk 100.000 Ft helyett 120.000 Ft-ért, de mondjuk a csomagban benne lenne egy 2 napos autóbérlés, egy exkluzív vacsora a közeli étteremben, egy hőlégballonos repülés, egy búvárkodás és még amit csak a szem megkíván. Kicsit számoljunk! Autóbérlés 2 napra kb 50.000 Ft, vacsora mondjuk 20.000 Ft, hőlégballon 30.000 Ft, búvárkodás 60.000 Ft. És akkor most rakjunk egy érdeklődő elé két ajánlatot. Egyikben benne van a 100.000 Ft-s ajánlat és egy hagyományos 8 napos nyaralás, amin keressen az utazási iroda mondjuk 10.000 Ft-t, a másik 120.000 Ft, viszont az extra 20.000 Ft-ért összesen 160.000 Ft értékű extra szolgáltatást kapunk.

 

Itt két kérdés merül fel:

 

1: Zseniális-e a második ajánlat? Egyértelműen igen! Nem gondolom, hogy túl sok nyaralni vágyó mondaná, hogy “Á! Inkább az olcsóbb verziót kérem!”

 

2: Hogyan szerezzek be én, mint utazási iroda 160.000 Ft értékű csomagot kevesebb, mint 20.000 Ft-ért?

 

Ha a második kérdés benned is így merül fel, akkor itt van az a pont, ahol meg kell változtatni a gondolkodásmódodat! Nem jó a kérdés! A jó kérdés ez:

 

Hogyan szerezzek be LEGALÁBB 160.000 Ft értékű ajándékcsomagot INGYEN?

 

Ha a kérdésre megtaláljuk a választ, akkor történik az, ami egyre több cégben valósul meg, mégpedig úgy adnak egy zseniális ajánlatot, hogy egy millimétert sem tolták le a gatyájukat.

 

Tudom, hogy a gondolat nagyon távoli. Tudom, hogy sokan most azt mondják, hogy ez szemfényvesztés. Tudom, hogy sokan azt mondják, hogy ez nem lehetséges, de kérlek gondolkozz el azon, hogy mi történne, ha Neked mégis sikerülne meglépni a lehetetlent és a saját iparágadban Te lennél az, aki képes 20%-ot emelni az árain úgy, hogy egy álleesős, szívdobogtató ajánlatot ad az ügyfeleknek és közben pedig akkora profittal dolgozik, ami az iparágában csak álom.

 

Lesznek, akik nem hajlandóak elfogadni a változást és a fenti megoldásra csak legyintenek, vagy rögtön kifogások tömkelegét hozzák fel és lesznek akik meg tudják lépni ezt a lépést. Bármelyik utat is válaszd, a sorsodról döntesz!

 

Mindez hogyan lehetséges a gyakorlatban?

 

A megoldás egyszerűbb, mint gondolnád. A kulcsszó a partneri együttműködés.

 

Képzeld el, hogy az utazási iroda esetében érdekében áll a helyi étteremnek, hogy ingyen vendégül lássa az oda érkezőket, a hőlégballonosnak, a búvárkodást biztosító cégnek és az autóbérléssel foglalkozó cégnek is érdeke, hogy ingyen adja a szolgáltatásait, mert ezzel ők is jól fognak járni.

 

Ezt ültesd át a saját vállalkozásodba!

 

Fontos! Kérlek meg se forduljon a fejedben, hogy “Az én iparágam más! Nálam ilyet nem lehet!”. Ha ezt meg lehet csinálni egy utazási irodában, ha meg lehet csinálni egy építőipari termékeket forgalmazó cégben, meg lehet csinálni egy autókereskedő esetében és meg lehet csinálni másik legalább 40 iparágban, akkor hidd el, hogy a Te iparágadban is meg lehet csinálni, csak át kell állítanod a gondolkodásmódodat és innentől kezdve nem csak az a kérdés, hogy mit kínáljak a vevőmnek, hogy nálam vásároljon, hanem az is kérdés lesz, hogy mit kínáljak fel a partneremnek, hogy cserébe ingyen adjon olyan dolgot, mely a vevőim számára nagyon hasznos.

 

Nézz körül!

 

Tegnap és ma 3 marketingestől kaptam emailt, amiben a legfontosabb gondolat a kapcsolatépítés a partneri együttműködés volt. Szerinted miért? Szerinted ezek tudnak valamit? Szerinted ezek lehet, hogy valamire rájöttek, amire a legtöbb kisvállalkozás még nem jött rá? Lehet, hogy esetleg nekem is el kéne ezen gondolkozni?

 

Van egy nagyon rossz hírem! A helyzet fokozódik! 10 évvel ezelőtt ha nem álltál neki hírlevél listát építeni még csak azt veszítetted, hogy nem kerestél rengeteg pénzt. 10 évvel ezelőtt, ha hírlevél listát építettél, sok pénzt kerestél. Ez már 2004-ben nem volt igaz. 2004-ben hiába építettél hírlevél listát, maximum jól kerestél belőle. Ma hiába építesz hírlevél listát, egy fillért nem ér önmagában!

 

A dolgok viszont megváltoztak! Ma nem azért kell az élvonalba tartoznod és a legújabb megoldásokat alkalmaznod, hogy sok pénzt keress, hanem azért, hogy egyáltalán talpon maradj. Minél korábban kelsz, annál jobbak az esélyeid.

 

2008 második felétől kezdve mindenki kereste az új hullámot, ami újra nagy lehetőségeket nyit meg. 2008 év vége óta elsősorban izzadtságszagú reklámokat, illetve gatyaletolós ajánlatokat láthattál. Miért? Mert senki nem találta az új hullámot.

 

Jelentem itt az új hullám!

 

Vagy kiépíted a partneri rendszeredet és átállítva a gondolataidat új irányba fordulsz, vagy… a folytatást talán már Te is érzed. Térjünk vissza kicsit a zseniális ajánlatokhoz.

 

Nálunk így néz ki egy zseniális ajánlat:

 

Egész napos Kapcsolatépítő Nap + 3 prémium előadás + nagy zsák ajándék A Zseniális Ajánlat ad el! Minden más csak kínlódás... blog
Exkluzív kampánystratégia tervezés előadás A Zseniális Ajánlat ad el! Minden más csak kínlódás... blog
Belépő novemberi VHK egész napos prémium kategóriás tréningre A Zseniális Ajánlat ad el! Minden más csak kínlódás... blog
Belépő decemberi VHK egész napos prémium kategóriás tréningre A Zseniális Ajánlat ad el! Minden más csak kínlódás... blog
Belépő januári VHK egész napos prémium kategóriás tréningre A Zseniális Ajánlat ad el! Minden más csak kínlódás... blog
Belépő februári VHK egész napos prémium kategóriás tréningre A Zseniális Ajánlat ad el! Minden más csak kínlódás... blog
Belépő márciusi VHK egész napos prémium kategóriás tréningre A Zseniális Ajánlat ad el! Minden más csak kínlódás... blog
Belépő áprilisi VHK egész napos prémium kategóriás tréningre A Zseniális Ajánlat ad el! Minden más csak kínlódás... blog
Fél éves VHK ezüst tagság A Zseniális Ajánlat ad el! Minden más csak kínlódás... blog
Az előző Kapcsolatépítő Nap 4 előadásának felvétele A Zseniális Ajánlat ad el! Minden más csak kínlódás... blog
Ára:

8.000 Ft + ÁFA

 

Nálunk így néz ki egy zseniális ajánlat! Ha szeretnéd megtudni, hogyan tudunk ilyen őrült ajánlatot adni úgy, hogy a partnereink is nagyon jól járnak és mi sem toljuk le a gatyánkat, akkor fogadd el a zseniális ajánlatunkat, találkozzunk 2010. október 06-n és az előadásom keretében megmutatom, hogyan tudsz Te is a saját iparágadban ugyanilyen zseniális ajánlatot összerakni.

 

BÓNUSZ:

 

Az egész Kapcsolatépítő Nap alatt elérhető leszek a szakértői kerekasztaloknál. Találkozzunk, üljünk le és segítek kidolgozni a Te zseniális ajánlatodat!

 

megjegyzés: Látom lelki szemeim előtt a kommentek tömkelegét, melyek úgy kezdődnek, hogy “de az én iparágam más”, “nálam ezt nem lehet megcsinálni” és rengeteg kifogást.

 

Régebben hallottam egy nagyon találó mondást, miszerint mi magyarok világelsők vagyunk a prémium minőségű kifogások gyártásában. Szeretném, ha ez nem így lenne! Ha azon veszed észre magad, hogy azon gondolkodsz, miért nem tudod ezt megcsinálni, kérlek mondd magadban azt, hogy “Ok! Első ránézésre ez lehetetlennek tűnik, de mégis hogyan lenne ez kivitelezhető?

 

Üdv: Surányi Ferenc

 

u.i.: Ha szeretnéd kihasználni a zseniális ajánlatunkat és velünk tartasz a III. VHK Kapcsolatépítő Napon, kattints ide!