“Ha árat emelek, alig van forgalmam, ha leviszem az árat, alig van hasznom…

 

A Te vevőid is ár alapján döntenek? Ha árat emelsz, csökken a forgalmad, ha leviszed az árat, a forgalmad emelkedik, de alig marad valami hasznod.

 

Hogyan lehetne a céged eredményességét javítani? Hogyan lehet elérni, hogy tisztességes haszonkulcs mellett az ügyfeleid vásároljanak? Hogyan lehet elérni, hogy ha valamelyik versenytársad leviszi az árat, akkor a vevőid ne rohanjanak hozzá?

 

 Van megoldás?

 

Nem szeretnélek ámítani, van olyan piac, ahol – ha a fejed tetejére állsz is – mindig az olcsóbb terméket választják majd a vevők. Ha a nálad kapható termék ugyanolyan, ugyan azt tudja, mint a konkurensedé, akkor az emberek az ár alapján fognak dönteni. Kitalálhatsz mindenféle trükkös megoldást, ezek akár minimális forgalom emelkedést okozhatnak, de igazi előrelépést nem jelent.

 

“Tehát nincs megoldás? Akkor mit csináljak?”

 

A jó hír az, hogy több megoldás létezik: vannak egyszerűbbek és vannak összetettebbek. Nézzük ezeket:

 

Csomag ajánlat (Nehézségi fok: 10/2, Eredményesség: 10/3):

 

Egészítsd ki a termékedet olyan kiegészítő termékkel, szolgáltatással, amelyeket az ügyfeleid amúgy is megvennének. Mivel több termék/szolgáltatás árát nehéz összehasonlítani, így jó eséllyel többen vásárolnak majd nálad. Egy ilyen csomagajánlat összeállítása egyszerű feladat, viszont ne számíts kirobbanó eredményekre.

 

Egyedi szolgáltatások csomag ajánlat (Nehézségi fok: 10/4, Eredményesség: 10/5):

 

Ha megkérdezed az ügyfeleidet, biztosan mondanak 2-3 olyan dolgot, amely jelentősen megkönnyítené az életüket, de sehol nem kapják meg. Ilyen lehet az extra garancia. Ha eddig a termékre adtak 1 év gyári garanciát és tudod, hogy nagyon jó minőségű a terméked, adj mellé extra 3 év garanciát, vagy vállald át a garanciális javítást: “Önnek nem kell rohangálnia a termékével, hogy megjavítsák. Hívjon minket. Mi díjmentesen elszállítjuk, megjavíttatjuk és visszaszállítjuk.”

 

Ha szolgáltató vagy, találj ki egyedi kiegészítő szolgáltatásokat, például könyvelőként adhatsz havonta egy grafikonos kimutatást a ügyfeled vagy cége aktuális pénzügyi helyzetéről. Fodrász kémiai vegyszerekkel teli sampon helyett használjon természetes alapanyagokból készülő sampont. Házfelújítással foglalkozó vállalkozónak legyen “kertkímélő felújítás” szolgáltatása, ahol vigyáznak a kertre, nem mennek át a teherautóval a tuján, vigyáznak a rózsákra és nem öntik le a sódert a sziklakertre. A sort még hosszasan lehetne sorolni, légy kreatív!

 

Klaszter ajánlatok (Nehézségi fok: 10/7, Eredményesség: 10/7):

 

Ha olyan piacon dolgozol, ahol az ügyfeled ha nálad vásárol, szinte biztos, hogy másnál is vásárol, kiváló lehetőség ez olyan csomag ajánlatra, amelyet egy, vagy több partnercéggel közösen adtok. Ilyen például a házfelújítás: ahol összefoghat a vízvezeték szerelő. a kőműves, a burkoló, villanyszerelő. Kínálj teljes megoldást! Vedd le ügyfeled válláról a felújítás szervezésével, a megfelelő szakemberek felkutatásával járó terhet és segíts a megoldásban!

 

Ha vitaminokat rendelnek tőled, lehet, hogy venne még lúgos vizet, bio gyümölcslevet, víztisztító berendezést stb. Keress olyan partnereket, akikkel közösen tudtok megoldást kínálni.

 

Ha ebbe vágsz bele, azonnal tapasztalod majd, hogy a rendszer felállításának legnagyobb nehézsége a megfelelő partnerek felkutatása.

 

Végül pedig a kedvencem:

 

Zseniális ajánlat (Nehézségi fok: 10/7, Eredményesség: 10/10) :

 

Mi lenne, ha a terméked árát nem emelnéd, viszont komoly, nagy értékű ajándékokat adnál mellé. Például egy fodrász a 3-4.000 Ft-os hajvágáshoz adhat egy 10 ezer forintos ajándékutalványt, amelyet vendége a  közeli masszázs szalonban válthat be. Vagy egy bútoráruház a 300.000 Ft felett vásárló ügyfeleinek wellness üdülési lehetőséget adna? Ilyen ajánlatoknak Te ellen tudnál állni? Választanál egy 10%-kal olcsóbb fodrászt? Megvennéd a kiszemelt bútort 10%-kal olcsóbban máshol, ahol nem kapsz wellness üdülést? Itt nem kedvezményről van szó, hanem valódi ajándékról. Ellen tudnál állni?

 

A zseniális ajánlat megalkotásának legnagyobb nehézsége, hogy hol találok olyan partnert, aki hajlandó ilyen nagy értékű ajándékot adni az ügyfeleimnek és miért éri ez meg neki.

 

Ha a fenti megoldások bármelyikét ügyesen használod, képes leszel eredményeket elérni, viszont be kell látni, hogy önmagukban ezek az akciók sem jelentenek megoldást ahhoz, hogy vállalkozásod sikeresen működjön.

 

 Mi az igazi megoldás?

 

Az igazi megoldás az, hogy “instant” megoldások helyett vevőszerző rendszerben kell gondolkoznod!

 

    1: Legyen külön rendszered csak az érdeklődők gyűjtésére és kezelésére!

 

    2: Legyen kialakult stratégiád arra, hogyan csinálsz vevőt az érdeklődőből!

 

    3: Legyen kialakult stratégiád arra, hogyan lesz visszatérő vevő az első vásárlóból!

 

Ezeket kell megtervezni, megalkotni és hatékonyan működtetni ahhoz, hogy vállalkozásod valóban sikeres legyen!

 

Ha a fenti lehetőségeket végig nézed, van egy közös pontjuk: tervezni kell, stratégiát kell kialakítani és rendszer szinten kell gondolkozni, ami egyáltalán nem könnyű. Lehet, hogy néhány éve még elég volt feladni egy-egy hirdetést és akciózni, de ez ma már kevés a boldoguláshoz.

 

Lehet siránkozni, lehet okolni a kormányt, lehet visszasírni a régi rendszert, várhatod a sült galambot, vagy éppen a válság végét, de ha nem teszel komoly lépéseket a változás érdekében, akkor a Te neved is a “válság áldozatai” listára kerül majd. Akik tudnak fejlődni, azok talpon maradnak, kik pedig nem azok elbuknak.

 

Ha változni szeretnél, szívesen segítek.

 

Az elmúlt 1-1,5 évben azon dolgoztam, hogy összeszedjem azokat a pontokat, amiken változtatni kell, ha talpon akarsz maradni és eredményeket elérni.

 

Szeretném veled megosztani ezeket a pontokat és szeretnék segíteni: meghívlak egy online találkozóra, így akár a kedvenc karosszékedben ülve tudjuk megbeszélni, mit kell tenned azért, hogy vállalkozásod sikeres és hatékony legyen. 

 

Az online találkozó (webinár) időpontja: 2010. február 18. 18.00-21.00

 

Regisztrációs díja: 1.500 Ft+ÁFA

 

Az első órában bemutatom és részletesen kifejtem, hogyan néz ki egy hatékony értékesítési rendszer és hogyan lehet ilyet felépíteni. Az utána levő 2 órában szabadon lehet kérdezni és segítek a saját rendszered felállításában.

 

Tarts velem!
Részletekért és regisztrációért kattints ide!

 

Üdvözlettel: Surányi Ferenc

 

megjegyzés: A webinár rendszerünk egyszerre 1.000 résztvevőt tud kezelni, ami elsőre soknak tűnik, de az eddigi tapasztalatunk alapján gyorsan be fog telni, így dönts gyorsan és regisztrálj! A résztvevők sorrendjét nem a regisztráció, hanem a befizetés sorrendje határozza meg. Mivel teljesen biztos, hogy az 1.000 hely el fog kelni, így a “kérdezz-felelek” szekcióra érdemes készülnöd rövid, egyértelmű, konkrét kérdésekkel. Ezek fognak előnyt élvezni a megválaszolás során.