A következő napokban több példát fogok hozni arra, hogyan foghatsz össze a konkurenseiddel. Kezdjük a legegyszerűbbel:

 

közösen reklámoztok.

 

Erre az egyik legjobb példa a Budapesti Étteremhét. Idén szervezik meg másodjára, amikor már több, mint 50 étterem vesz benne részt.

 

 

A lényeg röviden, hogy közösen reklámoznak, egységáras, 3 fogásos menüket állítanak össze és egy központi oldalon lehet regisztrálni.

 

Szerinted melyik konkurensük tud hasonló mértékű kampányt szervezni, mint ők együttvéve? Egyik sem!

 

Ezen a héten ők fogják uralni a piacot. A többiek forgalma leesik, ők meg a héten éjjel-nappal telt házzal fognak üzemelni.

 

Rövidlátók most azt kérdezhetik, hogy:

 

“Ok-ok, de nagyon olcsón adják az ételeiket,
így semmi profitjuk nem marad, csak tönkre teszik a piacot.”

 

És az a helyzet, hogy igaza van.

  • leverik az árat
  • semmi profitjuk nem marad
  • tönkre teszik a piacot (arra a hétre)

 

Viszont megmarad – ha ügyesek – az ügyfél elérhetősége, amikortól kezdve lehet neki reklámozni. Küldhet ajánlatot, névnapja alkalmából party ajánlattal tudja megkeresni, születésnapja előtt feleségét/férjét fel tudja hívni és ajánlani neki egy születésnapi csomagot, meginvitálni nőnap, vagy házassági évforduló alkalmából egy gyertyafényes vacsorára és a sort még hosszasan lehetne folytatni.

 

Tehát akkor, amikor a közös reklám eredményeképpen gyakorlatilag ingyen dolgoznak, az nem kiesett profit, hanem a legeredményesebb módon elköltött reklámköltség, ami csak akkor válik költséggé, mikor ügyfele generálódik (csak akkor dolgozik ingyen, ha az ügyfél asztalt foglalt).

 

Viszont gondoljuk ezt egy kicsit tovább!

 

Mi lenne, ha Te, mint étterem tulajdonos összefognál a környék kávézóival, cukrászdáival, autósmozival, stranddal, gokart pályással, stb. és közösen találnátok ki egy “élményhetek” programot, ahol közösen reklámoztok a városotokban (szórólap, óriásplakát, újság, rádió, stb.) ügyfeleket gyűjtenétek, de az ügyfél adatainak megszerzése után megosztanátok egymással.

 

Neked, mint az étterem vezetőjének innentől kezdve lenne listád arról, aki kávézóba, cukrászdába, strandra, vagy éppen gokartozni ment, viszont ezek mind-mind potenciális ügyfeleid.

 

Ah… Méghogy válság van????

 

Olyan óriási lehetőségek tárháza hever a cégek lábai előtt… csak egy kicsit gondolkozni kellene!

 

Te milyen partnerséget tudnál kialakítani?

 

Ha van valami terved,  bátran írd be a hozzászólások közé és keress partnereket!

 

FONTOS SZABÁLY: Az öncélú reklámozást törölni fogjuk, viszont ha leírod a koncepciódat, hogy mire keresel együttműködő partnert, akkor nyugodtan írd bele elérhetőséged. Stratégiai együttműködés kialakításában szívesen segítek, az öncélú reklámozást viszont törölni fogjuk.

 

Üdv: Surányi Ferenc

 

Megjegyzés: Ne feledd! Írd be a naptáradba:

 

2012. április 18.

“Stratégiai partnerséget alakítok ki a konkurenseimmel!”

 

Erre a napra semmi mást ne tervezz! Részletek hamarosan.