Az elmúlt időszakban azon dolgoztam, hogy mitől lesz egy cég fejlődőképes. 3 alapvető tényezőt találtam, amelynek mindegyike ott van egy sikeres cég életében, viszont egy túlélésért küzdő cég életében még csak nyomokban sem fedezhető fel a V-faktor.

 

Nézz körbe, keress egy sikeres céget és észre fogod venni, hogy valóban mindhárom tényező átitatja az egész céget. Ugyanakkor ha keresel egy túlélésért küzdő vállalkozást, ezeket nyomokban sem fogod megtalálni.

 

Talán érdemes elgondolkozni azon, hogy melyik van előbb. Ez a 3 tényező, aminek eredménye, hogy a cég fejlődni képes, vagy először fejlődni kell és ebből alakul ki a V-faktor. Részemről egyértelműen az elsőre szavazok. Ettől függetlenül nézzük meg, mi a V-faktor.
 

  • Első V-faktor a VÁGY: Kiolthatatlan, óriási vágy, hogy valami zseniálisat alkoss, amit az emberek imádnak. Ez a vágy szükséges ahhoz, hogy valamit ne középszerűen csinálj, hanem tökélyre fejlessz. Fejleszd tökélyre az ügyfelek kiszolgálását, fejleszd tökélyre a szolgáltatásodat! Nyújts olyat és úgy, ahogy senki más nem teszi és érd el, hogy az ügyfelek és munkatársaid is IMÁDJÁK, amit csinálsz!

     
  • Második V-faktor a VÁLLALKOZÓI MENTALITÁS: Csak egy vállalkozó képes kockázatot vállalni és új dolgokat kitalálni, azokat megvalósítani. Csak egy vállalkozó képes szembe menni a trendekkel és vállalni a kockázatot, mert tudja, hogy csak így alkothat nagy dolgokat. 

     
  • Harmadik V-faktor a VONZÁS: Vonzanod kell egy kört, akik AKARJÁK, követelik, amit csinálsz. Vannak, akik azt hiszik, hogy ehhez valami forradalmian új kell. Lehet. Van viszont egy másik út, amikor egy középszerű, akár unalmas dolgot művészien zseniális szintre emelsz. Ha ezt megteszed, az emberek IMÁDNI, AKARNI fogják, amit csinálsz és vonzani fogja a vevőket.

 

Nézd meg a szenvedő cégeket. Észre fogod venni, hogy a vágynak nyoma sincs, a vállalkozói mentalitás kimerül abban, hogy küzdünk a túlélésért és gyakran teszünk meggondolatlan lépéseket, a vonzás pedig évek óta nem jellemző a cégre.

 

Ezzel szemben nézz meg egy szárnyaló céget
és mindhárom V-faktort meg fogod találni benne.
 

A következő időszakban szeretném, ha ezen dolgoznánk. Ha Te is partner vagy benne, dolgozzunk azon, hogy a Te cégedet is átitassa a V-faktor. Velem tartasz?
 

Megjegyzés: 2011. november 16. erre a napra ne tervezz semmit, mert szeretném, ha a cégeden dolgoznánk.