Alig néhány nap van hátra és itt van április 12 reggel, ami talán számodra is döntő fontossággal bír. Mi az, amivel neked kell készülni? A legfontosabb, hogy meghatározd, mit is vársz a IV. KÉN-től. Ha ezzel elkészültél, meg kell tudnod határozni, hogyan fogod céljaidat elérni.

 

Sun Tzu írta a Háború Művészetében, hogy “Stratégia taktika nélkül a leglassabb út a győzelemhez. A taktika stratégia nélkül zűrzavar a vereség előtt.” Ennek tükrében neked is pontosan meg kell határozni, hogy mi a célod, oda milyen stratégián keresztül fogsz eljutni, milyen taktikával.

 

Mondok egy példát:

Ha építő iparban dolgozol, akkor valószínűleg a következőkből nagy hiányod van:

  • vevő
  • megbízható alvállalkozó
  • megbízható beszállító

 

Ennek tükrében a célok is elég egyértelműek. Keresned kell a KÉN-en olyan partnerjelöltet, aki kapcsolatban áll olyan magánszemélyekkel, akik építkezni, felújítani szeretnék házukat. Erre jó partner lehet mondjuk egy ingatlanos, aki építési telkeket árul, egy mérnök, aki megtervezi a házat. A következő két kategória elég egyértelmű, minél több olyan vállalkozóval kell találkoznod, aki az építőiparban dolgozik. Közülük fogod megtalálni akár a jó alvállalkozót, akár a megbízható beszállítót.

 

Ha a célok meghatározásával készen vagy, ki kell találnod, hogy pontosan mit és hogyan fogsz tenni, hogy elérd a célod.

 

Ebben az esetben mindenképpen érdemes részt venni Juhász Attila Kapcsolatépítő Pontján az iparos cégeknek szóló programokon, ahol a hozzád hasonló cégek fognak találkozni és együtt megtervezni egy közös partnerprogramot. (megjegyzés: Hasonló program lesz az egészség, fitness, életmód ; magánszemély 30 alatt ; magánszemély 30 felett; KKV cégek; közintézmények, állami szervek; családok, gyermekes szülők témakörben és a sor még folytatódik)

 

Ezen túl készíts egy A4 méretű szórólapot, amit kiteszel a Kapcsolatépítő Falra. Ennek egyik oldalát használd fel arra, hogy olyan partnert keress, akinek az ügyfelei a te vevőid lehetnének, a másik felét pedig arra, hogy megbízható alvállalkozót, beszállítót keress. Írd rá, hogy mivel foglalkozol, miben vagytok a legjobbak és pontosan határozd meg, hogy milyen partnerek jelentkezését várod.

 

Számtalanszor látom elkövetni azt a hibát, hogy egy résztvevő nekiáll a KÉN-en vevőt toborozni, ez a legnagyobb hiba, amit elkövethetsz! Ne akarj eladni a KÉN-en, hanem keress olyan cégeket, akivel megállapodva az ő vevőinek fogsz tudni eladni és ő a te vevőidnek. Mindegyik KÉN-en elvárjuk szakértőinktől, hogy legyenek elérhetőek látogatóink számára, így én is mindig ott vagyok a tömegben.

 

Az előző 3 alkalommal, amikor valakivel beszélgettem, általában 2 téma volt.

 

1: valami kérdése volt a cége kapcsán: Ez kiváló! Itt a lehetőség, hogy ingyen konzultációra tegyél szert. 1-2 jól irányzott kérdésre néhány percben kapott válasz aranyat érhet.

 

2: ha x problémám van, őt keressem, mert ő a legjobb: Ezt készséggel el is hiszem és volt rá példa, hogy később megkerestem egy céget az ott kapott névjegykártya alapján. Viszont a nap során kaptam nagyjából 200 névjegykártyát és ebből 1 céget hívtam fel. Nem túl jó arány. Mi lett volna ennél sokkal jobb?

 

Amit igazából tenni kellett volna:

 

Megkérdezhette volna, hogy kik az én jó vevőim és van-e vevői, illetve érdeklődői adatbázisom. Ezek után elmondhatta volna röviden (!!!) hogy ő mivel foglalkozik és meghirdetném-e a listámon az ő termékét, cserébe ő is meghirdetné az én termékemet. Egymásnak jutalékot fizetnénk, amit a közös kampány végén számolnánk el. Amennyiben érdekes lehet ez számomra, akkor keressem meg.

 

Na ezt kellett volna tennie azoknak, akik megkerestek, hogy nem akarok-e tőlük vásárolni.

 

Visszatérve az eredeti példához, ebben az esetben a 2 nap során ha olyan vállalkozóval találkozik, aki szintén az építőiparban dolgozik, akkor azt kell elmondania, hogy nyitott partneri együttműködésre, mondja el az igényeit, hogy milyen partnert keres. 2-3 mondatban beszéljék meg a legkritikusabb pontokat, ami alapján el tudják dönteni, hogy van-e értelme egy következő beszélgetésnek. Ha van, névjegykártya csere és egy időpont, hogy mikor beszélnek legközelebb.

 

Nem szabad leragadni 1 embernél, mivel a 2 nap nem túl hosszú idő! Sokan leszünk, aminek az előnye, hogy sok emberrel találkozhatsz. Ha hosszasan beszélgetsz, elveszed az időt attól, hogy másokkal is megismerkedhess. Legyél rövid, lényegre törő, határozott, barátságos, de mindenekelőtt céltudatos. Tudd, hogy mit akarsz!

 

Összefoglalva:

 

  • Határozd meg a céljaidat és pontosan írd le, hogy milyen vállalkozókkal és milyen célból szeretnél találkozni
     
  • Nézd meg a kiállítók névsorát, hogy melyik az a 2-3 cég, amelyiket mindenképpen fel szeretnél keresni.
     
  • Írd össze, hogy mik azok az előadások, programok, amire mindenképpen szeretnél beülni
     
  • Készítsd el a partnerkereső szórólapodat, amit ki fogsz tenni a Kapcsolatépítő Falra, készítsd el névjegykártyáidat (legalább 100/nap)

 

Ha ezeket a lépéseket meg fogod tenni, Te biztosan a 2 nap nyertese leszel. Nagyon figyelj arra, hogy itt ne akarj eladni! Sokan megpróbálták és szinte mindenki csalódottan ment haza. Keress partnereket, akiknek a vevői a Te vevőid is lehetnek!

 

Üdv: Surányi Ferenc

 

u.i.: Regisztráltál már a KÉN-re? Leírnád, hogy miyen céllal jössz és milyen partnerekkel szeretnél találkozni?