Éppen egy nagy termékfejlesztési munka lezárása után vagyunk és arra gondoltam, meginvitállak a színfalak mögé és megmutatom, mit, hogyan és miért fejlesztettünk.
 

A termék, ami végül elkészült, egy 6 hónapos online képzési rendszer lett.

 

A neve:

Vállalkozóból CÉGetVEZETő.

 

Hogyan zajlott a termékfejlesztés?
 

1. lépés:

Keresd meg a rést a pajzson!

 

Találj rá olyan célpiacra, akinek a problématudata magas, tehát nagyon szeretne valami megoldást találni a problémájára, de valami miatt a piacon levő szolgáltatások egyike sem felel meg neki.

 

Rés a pajzson:
Van egy fontos célpiac, akiket nem tudunk eredményesen elérni. Róluk a következőt tudjuk:

 

  • vállalkozó, aki tanulni szeretne (kezdő vállalkozó, vagy most jött rá, hogy a cégvezetést tanulni kell)
     
  • nem tud eljárni a rendezvényeinkre: Vagy vidéki, vagy a napi menetébe nem tudja beilleszteni, hogy részt vegyen a képzéseken.
     
  • nem a marketingtől várja a fellendülést: Már rájött, hogy önmagában a marketing semmit nem ér. Tudja, hogy a cégében átfogóbb fejlesztésre van szükség, de még nem tudja pontosan, merre haladjon.

 

2 lépés:

Piackutatás

 

Kérdezd meg ezt a célpiacot. Faggasd ki, hogy milyen megoldás lenne számára ideális. Ismerd meg a problémáját és pontosan arra adj megoldást. Minden, ami “majdnem olyan”, az kudarc. Minden, ami “pont az, amit keres a célpiac” jól fog működni.

 

Az elmúlt 1 évben számos piackutatást csináltunk. Ezek között voltak általános kérdőívek, kifejezetten a célpiac tagjaival való beszélgetések, fókusz csoportos felmérések (Ennek lényege, hogy 4-10 fős csoportban kerekasztal beszélgetés formájában kérdezed meg a célpiacodat).

 

A felmérésből nagyon pontosan meg tudtuk határozni, hogy milyen legyen a termék. Itt választ kaptunk arra, hogy milyen témák azok, amire a leginkább szükség van, azt hogyan szeretné a célpiac “fogyasztani”.
 

3 lépés:

A cég stratégiai céljaiba való illesztés

 

Mint korábban, idén is az évet úgy kezdtük, hogy lefektettük az adott évre vonatkozó célkitűzéseinket, készítettünk pénzügyi tervet, meghatároztuk a fejlesztéseinket és ebbe a rendszerbe illesztettük ezt a terméket is.
 

Egy igazi cégvezető (nem vállalkozó) terméklétrában gondolkozik, nem csak azt nézi, hogy mi az, amit el lehet adni. Mi is napokat dolgoztunk azon, hogy minden tekintetben illeszkedjen a jelenlegi termékstruktúránkba
 

4 lépés:

Végső ellenőrzés
 

Ha a terméked készen áll a piaci bevezetésre, utoljára mutasd be a piacodnak és nézd meg, hogy mit szólnak hozzá. Ha ide eljutottál, már kicsi az esélye, hogy hibáznál, de inkább a bevezetés előtt tudd meg, ha valami nincs rendben, mint utána.
 

Készítettünk egy oldalt, ahol részletesen bemutattuk a terméket a célpiacnak. Meg akartam tudni, hogy ez a termék a célpiac szerint is annyira jó lett-e, mint amit mi gondolunk. Ennek egyik egyszerű formája, hogy megkérdezed, mennyit lenne hajlandó érte fizetni.
 

Ebből két nagyon fontos információt tudsz meg:

 

1: a piac tényleg értékeli-e a termékedet: Ha a célpiac gyakorlatilag ásít a terméked láttán, akkor baj van. Mi figyeltük az oldal megnyitási arányt és a hozzá tartozó felmérő kitöltési arányát. Ha ezek a számok alacsonyak, akkor baj van.
 

2: A kitöltött felmérések aranyat érnek. Ha a terméked kapcsán az elsődleges a maximális profit és ügyes vagy, tudsz belőle készíteni egy Gauss görbés ártesztet. Ennek részleteit mind a VHKlub tagoknak, mind a Kapcsolatépítő Nap résztvevőknek megmutattam már, illetve több előadáson beszéltem róla, így ennek részleteit most átugranám, viszont szívesen megmutatom az eredményeket.
 

A következő részben leplezetlenül megmutatom, hogyan dolgozunk a háttérben. Külső szemlélőt még sosem engedtem ennyire közel a “boszorkánykonyhánkhoz”, így kérek cserébe valamit.
 

Ha az alábbi részt is elolvasod, tedd meg, hogy válaszolsz egy kérdésemre. A kérdést alul fogod találni. Nem fogom tudni ellenőrizni, egyszerűen becsületkassza. Ha úgy döntesz, hogy bármi is legyen a kérdés alul, őszintén fogsz rá válaszolni, akkor olvass tovább.

 

Ha úgy döntesz, hogy válaszolsz a kérdésemre, akkor gyerünk, olvass tovább!
 

Hétfőn délben zártuk le a szavazást, ahol azt kértük, hogy tippeljék meg a termék árát és a szavazások alapján a következő eredményre jutottunk (ezek mindegyike valós adat, valós grafikonok):
 

ártippek eloszlása:

 

A mostani ártippeknél voltak olyan tippek, amik komolytalanok voltak. Ezeket érdemes kitörölni, mert eltorzítják az eredményeket. Ezeket kivettem.
 

Termékfejlesztés a VHKlubban lépésről lépésre blog

A teljes grafikonkért kattints ide!

 

Gauss Görbe

 

Gauss görbébe való illesztés (ez igazából egy 3 változós egyenlet 2 változóját mutatja meg, amiből megtudod a harmadik változót. Ez a grafikon a profit szintjét mutatja eladott darabszámok mellett. Az eladott darabszámhoz pedig egy másik táblázatban tartozik egy ár, ami a költségeket is figyelembe véve mutatja meg, hogy milyen ár mellett, kb mennyi eladás várható és abból mennyi profit származik).
 

Mivel a legfontosabb információ a grafikon trendje (és a minket másolók dolgát sem szeretném könnyíteni), így a profitszintet és a darabszámot nem mutatom meg, viszont ez a Te szempontodból lényegtelen. A trend a fontos.
 

Szóval a Gauss görbénk így néz ki:
Termékfejlesztés a VHKlubban lépésről lépésre blog

 

Most pedig jöjjön a kérdés:

 

Ha ez a Te céged lenne, mennyibe kerülne a
“Vállalkozóból CÉGetVEZETő” program?
 

Fontos tudnod, hogy semmit nem változtat az áron, bármit is írsz be. A döntésemet már meghoztam, így holnaptól lehet jelentkezni a “vállalkozóból CÉGetVEZETő” online képzésre.
 

Arra vagyok kíváncsi, hogy Te hogyan döntenél a helyemben. Ennyi infód van, ne kérdezz!
 

FONTOS!

 

Minden olyan bejegyzést, ami nem az adott kérdésre válasz, azt az ügyfélszolgálatunk moderálni fogja egészen keddig. Szerdától viszont szabadon kérdezhetsz és amikor internet közelben leszek, akkor igyekszem azokat megválaszolni.
 

Játékszabály összefoglalva:

 

1: Ha a két grafikont megnézted és a részleteket elolvastad, illik elmondani, hogyan döntenél (nem tudom leellenőrizni, becsületkassza).
 

2: Keddig csak a kérdésre adott válasz jelenhet meg, a többit moderáljuk. Kérlek most ne tegyél fel kérdést, illetve egyéb megjegyzést.
 

3: Szerdától viszont bátran tedd fel kérdésedet, mondd el véleményedet. A kérdésekre igyekszem minél hamarabb válaszolni.
 

Tehát:

Te hogyan döntenél a helyemben?
Milyen áron adnád a terméket?
 

Üdv: Surányi Ferenc