A dolog úgy történt, hogy a tavaly vettem egy új autót. Úgy esett, hogy először két hete kellett az első garanciális szervizre vinnem. Tegnap délután cseng a telefon és a szervizből kerestek. „Nemrég jártam a szervizükben, szabad-e pár dolgot ezzel kapcsolatban kérdezniük.” – „Szabad.

 

”És valóban mindössze három kérdést tettek fel – de amikor két perc alatt vége lett, akkor jöttem rá, hogy a 21-ik század marketingjének legjobb bemutatóját kaptam.

 

Nem csigázom senki idegeit, először elmondom miket kérdeztek:

 

  • 1.) Mennyire voltam megelégedve a cégük munkájával?
     
  • 2.) Mi az, amit nem jól csináltak, vagy mi az,
    amit jobban kellene csinálniuk?

 

  • 3.) Ajánlaná-e szervizünket az ismerőseinek?

 

 

Mitől olyan zseniális ez a dolog?

 

Ugyanis ezzel a nagyon egyszerű technikával, a modern marketing több nagyon fontos alapelvét is zseniálisan használták ki.

 

 

Mik ezek?

 

  • 1.) A régi vevőknek újra eladni 3-10-szer olcsóbb, mint új vevőket szerezni.
     
  • 2.) A jó vevők azt választják, akiben megbíznak, a rossz vevők azt választják, aki a legolcsóbb.
     
  • 3.) A legfontosabb elem a vásárló döntésében, hogy elégedett-e velünk.
     
  • 4.) A marketing leghatásosabb módja, ha az ismerősök ajánlanak tovább minket.

 

 

Nézzük sorban:

 

1.) Ha van marketing alapelv, amit rengetegen és rengetegszer megszegnek, akkor ez az elv: A régi vevőknek újra eladni 3-10-szer olcsóbb, mint új vevőket szerezni. Sokan iszonyú mennyiségű és árú reklámmal megszereznek egy vevőt, és miután eladtak neki, soha többet feléjük sem néznek. Pedig mindent tudunk róluk: nevük, címük, stb.. Tudjuk, hogy van pénzük ránk. Szeretnek minket. Miért nem foglalkozunk velük? A szerviz tudta a számomat és komolyan vettek – először is felhívtak. (Kíváncsian várom, hogy mit fognak még kitalálni. Ha jól csinálják, minimum havonta kitalálnak valamit, amivel a kedvemben járnak…)

 

2.) Visszatérő kifogás: az én vevőimnek csak az ár számít. Ez rossz válasz: csak a rossz vevőknek számít csak az ár. Például, ha az orvosunk közli: agydaganatunk van és meg kell operálni, ki az, aki ilyenkor azt kérdi: „Doktor úr, ki a legolcsóbb agysebész?” Bármilyen hihetetlen, bármit is árul, van olyan vevője, akinek nem az ár a legfontosabb, hanem a minőség: ő a mi jó vevőnk. Neki kell bennünk megbíznia. Az én autóm nem olcsó autó. Azért választottam, mert jó minőségű. Azzal, hogy felhívtak a szerviz után, azt sugározták nekem: fontos vagyok nekik. Kikérik a véleményem. Megtehetem, ez után, hogy nem bízom bennük?

 

3.) A multik körében, újabban szent szó lett, a „vevői elégedettség”. Folyamatosan mérik, tesztelik, terveket készítenek a növelésére, ettől függ a dolgozók mozgó bére, a főnök év végi prémiuma. Nem könnyű elégedetté tenni a vevőket, mert nem mondják meg, ha valami baj van. Csendben hallgatnak, majd a pénztárnál szavaznak – a konkurensünkre. Ezért kérdezzük meg konkrétan mit csináltunk rosszul? Mit javulhatnánk? A fenti szervizes három kérdésnél, ha csak azt kérdezték volna: elégedett volt? – Erre majdnem mindenki igennel válaszol. – És a kis bohók úgy gondolnák, ezzel meg is van minden oldva. De ne higgyünk nekik! Kérdezzük konkrétan ismét rá: mi nem tetszett? Hogyan járhatnánk még inkább a kedvükben? Meg fognak lepődni – megdöbbentő dolgokat fognak mondani! És ha ezt megköszönjük, és a tanácsaikat valóban megfogadjuk, a konkurencia mehet tálcát pakolni a mekibe…

 

4.) Ma már senki sem hisz a reklámoknak. (Legidősebb gyerekem 7 éves volt, amikor megkérdezte: „Papa, miért van, hogy csak olyan dolgokat hirdetnek a TV-ben, ami drágább, vagy rosszabb, mint a többi?”) Akire hallgatunk, azok a véleményalkotó ismerősök. (Én is így vettem az autóm…) Ezzel, hogy kifaggattak, elnyerték a bizalmam – utána teljes joggal kérdezhették meg, ajánlanám-e őket. Ki az, aki ilyenkor nem felel igennel? Nem részletezem tovább: a megoldás zseniális.

 

 

Akkor most gondolkodj el: hogyan alkalmaznád a saját vállalkozásodban.

 

Jut eszembe: írd meg nekünk, mi az amit elrontunk és mit kellene tennem, hogy elégedettebb legyél velem!

 

Ja és ha elégedett vagy, ajánld a Vállalkozz Hatékonyan Klubot minden vállalkozó ismerősödnek!