Vannak cégek, akiknek a mosdójában ezt találod. sikeres cegvezetesVannak cégek, akiknek a mosdójában ezt találod. Viszont a legtöbb cég piaca teljesen tönkre ment! A forgalom radikálisan visszaesett. Vannak olyan piacok, ahol a visszaesés nem 30%-os, hanem 30%-RA esett. Sőt! Egyes hírek még ennél is borzalmasabb viszonyokról számolnak be.

 

 

KÉRDÉS: Mit lehet tenni?

 

A jó hír, hogy vannak cégek, akik teljesen tönkre ment piacon is kiválóan megélnek. Ügyfeleim közül 3 példát is tudtam volna hozni. Van egy ingatlanos, egy használtautó kereskedő és egy építő iparban dolgozó, de egyikük sem járult hozzá, hogy bemutassam, mit csinálnak.

 

 

Ez a rossz hír, de azért nem adtam fel…

 

Ők mindhárman tipikusan olyan piacon vannak, ami gyakorlatilag megszűnt és mégis tele vannak munkával. Hogy lehetséges ez?

 

Ez a bejegyzés erről szólt volna, de bevetettem mindent, mégsem járultak hozzá, hogy bemutassam őket. Azt mondták, hogy nagyon félnek attól, nehogy a konkurencia rájöjjön, hogy honnan vannak a megrendeléseik.

 

 

JÓ HÍR:

 

A jó hír az, hogy teljesen véletlenül találtam egy céget, aki szintén egy haldokló piacon dolgozik, mégis tele van megrendelésekkel. Sikerült kifaggatnom, mit hogyan csinál és bele egyezett, hogy név nélkül, de elmondhatom, hogy mi a sikerének a titka.

 

 

Érdekel? Akkor figyelj!

 

Ez a cég irodaházakat épít és ad bérbe. Ha kicsit jártas vagy a budapesti irodaházak kihasználtságát illetően, akkor Neked nem kell bemutatnom, hogy ez a piac is mennyire nehéz helyzetben van, de nem ez a cég.

 

Rájöttek, hogy a piacukon a kínálat három fő részre oszlik:

 

  • 1.): Csúcs kategóriás üvegpalota irodaházak megfizethetetlen díjakért
     
  • 2.): Lakásokból átalakított irodák lakótömbökben
     
  • 3.): Régi, szocializmusból ránk maradt irodaházak PVC-s folyosókkal és vasajtós mosdókkal.

 

Ezen túl felmérték, hogy a piacuk KERESLETI oldalán van egy nagy, kielégítetlen bázis, akinek kellene egy negyedik variáció. Ez a réteg igényes, de az üvegpaloták végeláthatatlan szolgáltatásaira nincs szüksége (porta szolgálat, teremgarázs, stb-stb.) és a magas árat sem tudja megfizetni. A lakásból iroda megoldás már bele esik az árkategória szerinti elképzelésébe, de nem akarja, hogy cégének neve a „Kovács család“ és „Horváth család“ neve között legyen és gyerekvisongást sem szeretne a folyosón. A harmadik, „szoc iroda“ kiesik.

 

Ezt felismerve ez a cég olyan irodatömböket épít, amikben első ránézésre lakások vannak. Viszont ha jobban megnézi az ember, akkor, – négyzet alakú, tágas szobák – nagyon kicsi konyha – nagyon kicsi fürdőszoba – külön WC Mindegyik helyiségben többszörösen túlbiztosított kábelezés van, mely minden létező igényt kielégít. Kifejezetten igényes, csendes környéken van, de mégis egy olyan utcán található, amit nagyon könnyű megközelíteni. A belső udvarban minden irodához parkoló helyek járnak. Az irodában nincs portaszolgálat, nincs éjszakai őrzés, tehát a fix költségek a bérbeadó számára minimálisak, így bőven versenyképes tud lenni a „Horváth család melletti lakásiroda“ piacon, de a célpiac számára sokkal jobb körülményeket tud adni. A közművek elszámolhatók, a bérleti díjról számlát ad, a körülmények sokkal ideálisabbak, stb.

 

A VHK is ennél a cégnél bérli az irodáját. Ezen a területen két háztömb épült. Az egyik már teljesen készen van, a másik még kb 2 hónap, mire befejezik.

 

 

 

Tudod, mennyi szabad iroda van a két háztömbben?

0!

 

Az összes ki van adva! Ez a cég ezen a beruházáson kívül másik két hasonló irodaházat épít és azoknak is nagy része már ki van adva és a cégvezető köszöni szépen, jól érzi magát és nem tudja, milyen válságról beszél itt mindenki…

 

 

 

Mit kell tenned, hogy Te is hasonlóan jó helyzetbe kerülj?

 

Mérd fel a piacodat! Nézd meg, hogy a piacodnak milyen problémája van, amire megoldást keres. Ezt jó alaposan térképezd fel, ismerd meg a vevőid gondolkodását. Ez után jó alaposan mérd fel a piacod kínálati oldalát, azaz a konkurenseidet és keress olyan „réspiacokat“, melyeket a konkurenseid nem elégítenek ki, vagy nem teljes mértékben.

 

 

 

Kezdj el óvatosan orientálódni ebbe az irányba és csodát fogsz látni!

 

Ha most még nem tudod, hogy ezt hogyan valósítsd meg, gyere el a VHK Roadshow valamelyik előadására és a nap végén a „150.000 Ft-os óra“ alatt, amikor szabadon kérdezhetsz és mindenre válaszolunk, tedd fel a kérdésed és segítünk!

 

Ha még nem jelentkeztél egyik előadásra sem, itt tudod megtenni! Üdv: Surányi Ferenc u.i.: Ha szeretnéd elhozni barátaidat, cégvezető ismerőseidet, akkor őket is külön-külön regisztráld be!